To KTH's start page

Nyheter i kurs- och programkatalogen

Published 九月 20, 2024

Kurs- och programkatalogen har fått nya sökfunktioner och ny layout på kurssidor.

Baserat på feedback och önskemål från studenter har nu delar av kurs- och programkatalogen uppdaterats. Ändringarna ska bidra till bättre navigering och användarupplevelse.

Insikterna till ändringarna har uppkommit i intervjuer med studenter, och ändringarna har jobbats fram i workshops. Framåt kommer feedback samlas in från studenter för att utvärdera de nya funktionerna.

Tre delar har uppdaterats: sökfunktionen för kurser, layouten på kurssidor samt så har en sökfunktion för utbildningsplaner tillkommit.

Undrar du något?

Kontakta projektansvarig Joel Månsson, UX-designer, på mansson2@kth.se  om du vill lämna feedback eller veta mer om uppdateringarna och arbetet framåt.