Medverkande

Christina Andersson - leg. psykolog och forskare vid Institutionen för klinisk neurovetenskap, KI, samt ansluten till forskningscentret ABC – Arts, Business and Culture vid Handels; en av grundarna till forskningscentret Centrum för social hållbarhet vid KI.

Jonas Andersson Schwarz är forskare i medie- och kommunikationsvetenskap, knuten till Södertörns högskola. Han undersöker vår allt mer digitaliserade medievardag ur ett kritiskt, sociologiskt perspektiv.

Anna Breman - ekonom på Swedbank och medförfattare till “Diginomics – Nya ekonomiska drivkrafter”, ledamot i regeringens analysgrupp Arbete i Framtiden.

Alexander Crawford, Oberoende omvärldsanalytiker, rådgivare och processledare, idag kopplad till tankesmedjan Global Utmaning och till konsultföretaget Implement Consulting Group. Han har ett förflutet på Tällberg Foundation samt som strategikonsult.

Fanny Forsberg Lundell är verksamhetsledare för den akademiska tankesmedjan Humtank,  som arbetar för att stärka humanioras roll i samhället. Hon är också docent i franska vid Stockholms universitet,  med inriktning på vuxnas andraspråksinlärning.

Mikael Haglund - Mikael har arbetat med olika aspekter av IT-infrastruktur och innovation under mer än 25 år. Han är teknisk talesperson för IBM, med rätt att spana på och missionera om kommande trender. I sin roll som teknisk rådgivare åt svenska industriföretag jobbar han för att driva innovation. Han har erfarenheter från nanosekundjakt i systemkonstruktioner, till affärsmodellsdiskussioner i disruptiva affärsplattformar. På fritiden sysslar han med musik i synt-duon Thinkingmachine, när han inte bokstavligen är ute och cyklar.

Joel Halldorf - kyrkohistoriker och lektor vid Teologiska högskolan som diskuterar de existensiella perspektiven på arbetslinjen.

Christofer Gradin Franzén - ekonom och psykolog, initiativtagare till Hoffice: ett koncept för pop-up kontor.

Lars Ingelstam - professor emeritus vid Linköping universitet, Tema Teknik och Social Förändring; författare till “Ekonomi för en ny tid. Lärobok om industrisamhället och framtiden”.

Darja Isaksson - digital strateg och konceptutvecklare med expertis om hur digitaliseringen konkret förändrar samhället genom att möjliggöra nya produkter och tjänster.

Per Johansson - humanekolog och idéhistoriker som forskat på relationen teknologi-människa-natur. Aktiv som konsult, analytiker och föreläsare, se bl.a. Infontology, Mooria, Människan & Maskinen, Enjoy Sweden.

Gunnar Karlsson, professor på KTH och föreståndare för Avdelningen för kommunikationsnät. Forskar och undervisar om kommunikationssystem; samverkar med samhället om nätutbildning och framtidens högskola, radio- och tv-avgiften samt påverkan av automatisering.

Sara Modig - konsult inom innovationspolitik och tidigare ämnesråd på Näringsdepartementet. Projektledde under 2010-2012 arbetet med den nationella innovationsstrategin.

Daniel Pargman, lektor i medieteknik vid KTH (skolan för datavetenskap och kommunikation) samt verksam vid Center for Sustainable Communications (CESC). Han forskar och undervisar om IKT och hållbarhet.

Per Ödling, professor i telekommunikation vid Lunds universitet.