Tentaperiod, men försöker ha kul ändå

Från och med förra veckan började tentaperioden på NTNU, och jag har min första tenta (inom makroekonomi) nu på onsdag. Ganska naturligt under tentaperiod är att man inte har lika mycket tid att träffa sina vänner; studentersamfundet, vilket är platsen för alla studentfester osv, håller tillochmed stängt nu fram till januari. Med detta avseende är det både skönt och jobbigt att tentaperioden är så lång: man har mycket tid att studera, men det är också mycket tid som inte så mycket annat händer.

Jag tror dock att det är väldigt viktigt att ändå göra så mycket roliga grejer som möjligt med sina vänner, så att man kan hålla humöret uppe under denna långa, kalla och mörka period. Jag känner att detta kanske är extra viktigt för mig, som bor en bit ifrån centrum och mina vänner, så jag är ofta snabb på att ta initiativ till att ses 😉

Trots tentor, deadlines och presentationer så har jag och mina kompisar hunnit festa, gå på bio, laga middag och studera tillsammans! Man finner tid till att ses, det gäller bara att prioritera sin tid lite 🙂

Välförtjänad AW, efter en lång dag av hårt pluggande.
Hej! Jag heter Alexander och kommer blogga om mina utbytesstudier i Trondheim. Häng med på mina resor!