Saker jag kommer att sakna

Här kommer då motsatsen till tidigare inlägg, en lista över saker som jag kommer att sakna med att bo i Brisbane.

1. Vänligheten
    Man möts av sådan otrolig värme från alla här, det är helt magiskt. Man tackar busschauffören för skjutsen, man snickesnackar med kassören i matbutiken och idag skulle jag köpa frimärken men posten var stängd, men killen i kiosken öppnade posten för mig ändå. Skulle aldrig hända i Sverige.
  2. Mina nyfunna vänner
    När man bor tillsammans så tätt som vi ändå gör här på college är det svårt att undvika att man kommer varandra väldigt nära. Vi har otroligt roligt ihop med allt från brädspelskvällar till resor och utflykter, jisses vad jag kommer sakna min vänner här när jag åkt hem.
  3. Vädret
    Den här listen hade ju haft noll trovärdighet om inte vädret hade fått en plats. Det är löjligt enkelt att bo i Brisbane. Visst det regnar ibland och det kan komma riktiga monsunregn, men för det allra mesta är det sol och riktigt go värme runt 25-30 grader. Så ta en vattenflaska och ge dig ut på promenad, för oddsen är att det kommer vara magiskt.
  4. Skolan
    Jag har varit en frälst KTH:are sedan jag började för 2,5 år sedan. Självklart har det funnits kurser som jag haft åsikter om gällande struktur och rättvishet på tentor, men KTH har ändå varit toppen på många sätt. Men herre gud University of Queensland har levererat till 150% och jag är på riktigt ledsen att jag inte kan gå kvar här några år.

I Brisbane, Australien och läser kurser på UQ i 6 månader.