Oktoberfest med UKA!

Hejsan svejsan!

Tidigare i veckan arrangerades en Oktoberfest som en del av den stora festivalen Uka i Trondheim! Givetvis var jag och mina vänner snabba på att införskaffa biljetter och delta i en av de största festerna under året! Det såldes 7000 biljetter, men de sålde alla slut på någon minut bara! Tacksamt att vi kunde få tag på några.

Festen började redan klockan 13 vid skolan, och det var fullt med folk direkt. Sittplats var inget man kunde räkna med direkt! Det var dock mycket god stämning i det stora tältet. Dansande, pratande, ätande och, såklart, öldrickande.

Att staden är så levande är en av mina favoritsaker med att plugga i Trondheim; det finns alltid något roligt arrangemang att vara med på! Nästa vecka har vi biljetter till Tronderfesten, vilket verkar vara ganska likt Oktoberfest, men med norskt tema istället för tyskt. Misstänker att det kommer bli dansande, pratande, ätande samt öldrickande även där!

Jag och grabbarna. Bättre stämning får man söka efter med ljus och lykta.
Min tyske vän Jan svänger runt på dansgolvet!

Hej! Jag heter Alexander och kommer blogga om mina utbytesstudier i Trondheim. Häng med på mina resor!