Mid semester break – äntligen lite ledigt!

Så förra veckan hade vi faktiskt ledigt i drygt en vecka från lektioner och många av mina vänner passade på att se sig om på kontinenten, jag ibland dem. Jag, Matthias, Leonie, Kanako och Victoria bokade flygbiljetter till Carins och bestämde oss för att utforska norra Queensland. Först pratades det om att köra till Cairns som en road trip, vilket så klart hade varit väldigt roligt, men enkel väg är det cirka 30 timmars körtid mellan Brisbane och Cairns och vi bestämde att vi nog kunde göra roligare saker än att sitta i en bil den tiden.

Veckan spenderades med att bland annat snorkla vid Stora Barriärrevet, bada i vattenfall, utforska små byar längst kusten till exempel Port Douglas, Kuranda och Innesfail. En helt magisk vecka och bildbevis finns nedan.

Men detta är ju faktiskt inte en reseblogg utan en utlandsstudierblogg, så hur går det i skolan? Tackar som frågar, känslan av att drunkna är fortfarande överhängande. Tempot är fortsatt högt och det gjorde tyvärr ingenting bättre att jag blev sjuk när jag kom hem från Cairns och var sängliggande i två dagar för att bota halsont och feber.

Just nu är det stort fokus på att färdigställa rapporten om den träbro som vi bygger tillsammans med arkitekter som läser master på skolan eftersom den ska presenteras om knappt en vecka. Vi är fem personer i gruppen varav två är helt fantastiska och två helt katastrof. Men så är det väl ofta i grupparbeten tyvärr. (inte om man jobbar med supergruppen hemma i Sverige så klart, shout out till Therese, Rickard och Petra <3 )

Tyvärr har jag därför, enligt mig själv, hamnat lite efter i arkitekturkurserna. Men det verkar inte mina lärare tycka, så jag kanske bara ska försöka ta ett andetag och göra så gott jag kan. För det verkar ju fungera helt okej.

4 veckor kvar av lektioner, nu kör vi! (hur sjukt att terminen snart är slut? Jag vill bara vara färdig men samtidigt aldrig lämna!)

I Brisbane, Australien och läser kurser på UQ i 6 månader.