Hei hei bloggen! Följ med mig ut på tur i Norge!

Tja tja bloggen! Välkomna till min bloggsida där jag kommer skriva om mina utbytestudier och studentliv i Norge!

Jag heter Alexander och ska börja mitt femte och sista år på civilingenjörsprogrammet inom elektroteknik, där jag läser masterprogrammet Elkraftteknik. Under hösten kommer jag läsa en termin vid universitetet Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU) i Trondheim, vilket är Norges största studentstad med över 37 000 studenter (!!!).
Min resa börjar nu på lördag när jag flyger från Arlanda, så startar den internationella mottagningen redan på måndag med en massa studentaktiviteter och introduktioner. Förhoppningsvis blir det en massa kalasande med roliga och nya människor 🙂

Det enda jag egentligen vet om Trondheim (och Norge i allmänhet) i dagsläget är att det regnar; typ hela tiden. I september brukar det tydligen vara 23/30 regndagar, vilket ska bli intressant… Förhoppningsvis kommer jag lära mig mycket mer om staden och landet under mitt utbyte, trots det tråkiga vädret!

Just nu håller jag på att fylla mina resväskor med kläder, skor och jackor som kan tänkas behövas i Trondheim. Man tänker inte riktigt på hur många saker man har tills man ska packa ihop allt… Det känns lite vemodigt att lämna Stockholm och alla man känner här, men samtidigt är jag sjukt taggad på detta äventyr i Norge!

Häng med mig ut på tur! Det blir kul!

Jag med min regnjacka, redo för regniga Trondheim.
Hej! Jag heter Alexander och kommer blogga om mina utbytesstudier i Trondheim. Häng med på mina resor!