Första dagen i skolan

Började så klart med att gå vilse trots att jag försökt förbereda mig noggrant. Men med lite hjälp av kartappar så hittade jag till slut rätt byggnad och sal. Campus består av ca 90 byggnader utspridda över halvön St Lucia så troligtvis kommer kartapparna vara min närmsta vän de kommande dagarna.

Måndag morgon bjöd i vilket fall som helst på en första lektion i byggnadsmaterial. Vi kommer kort att behandla stål, cement och tegel och sedan djupdyka i träkonstruktioner. Vi kommer under terminen få göra ritningar i både CAD och med penna och papper samt lämna in ett projekt i 3D som vi bygger i balsaträ. Ska bli otroligt roligt och förhoppningsvis lite lagom lärorikt. Har en rätt lång inköpslista med olika material jag behöver, outforskad terräng för mig detta. Håll en tumme för att det går bra om du har en över.

Efter kvällens middag är vi ett gäng som ska in till stan och se Barbie på bio, har ni sett den?

I Brisbane, Australien och läser kurser på UQ i 6 månader.