2 veckor i Delft

Hej på er!

Nu har det går lite över två veckor sen jag kom till Delft. Än så länge är jag supernöjd, verkligen så stolt och glad över att få läsa en hel termin här. Just nu läser jag tre kurser. Ornamatics, architectural translations och CRASH. Dessa tre kommer jag läsa fram till April och sen kliver vi på studion (projektkurs). I CRASH-kursen är jag i grupparbete med Tycho och två holländare och de andra två är individuella inlämningar. Varje kurs vi har nu så är det bara en lektion i veckan. Nu går jag tisdag eftermiddag och onsdag för -och eftermiddag. Så mitt schema är väldigt flexibelt med självstudier, vilket är skönt men känns väldigt långt mellan varje lektion. Lärarna är väldigt involverade och hängivna. I tisdags tog lektionen slut kl 19 på kvällen för att läraren var så uppslukad haha. Har sagt det förut och säger det igen: den här skolan har resurser. Eleverna som går här är också medvetna om hur bra skolan är internationellt sett så de liksom förväntar sig det bästa från varandra, skolan och lärarna. Känner mig som en elitstudent bara av att röra mig i korridorerna haha. Men ska vara helt ärlig med att jag är lite nojig över vart godkänt-gränsen går. På KTH har vi väldigt tydliga inlämningskrav som alltid gås igenom på kursintroduktionen. Här har vi bara kastats in i kurserna och det har inte varit på tal alls om vad som krävs. Så tror det bara är att gå with the flow och kötta på!

Ha det bäst!

Bild på modelsalen
Här har jag precis limmat ihop min första modell till en av mina kurser.

En av korridorerna i arkitektbyggnaden

Linnéa heter jag och pluggar nu fjärde året på arkitekturprogrammet. Jag kommer vårterminen 23 göra utbyte på TU Delft och flytta till Holland. Häng med på mitt äventyr!