på skolan

Hej!

I skolan är det full rulle inför lördag då vi har slutpresentationer i kursen Architectural Design. Det kommer komma utomstående kritiker vilket känns väldigt skönt då det kommer ge ny energi till att presentera mitt projekt. Hittills tror jag att jag har presenterat det säkert 7 gånger för samma lärare.. man blir lite psykad av det.

I Japan är det verkligen modellbygge som är grejen, en kille i min studio har byggt säkert 20 modeller, en till varje handledning. Jag tror en av mina tidiga modeller har slängts för jag kan inte hitta den någonstans och jag vet vart jag ställde den. Även en av mina materialpåsar har försvunnit och mina klasskompisar säger att den antagligen är slängd för när de städar studion verkar mycket åka till sopen om man inte är där och claimar det. Jag firade jul senast det var storstädning så jag får väl skylla mig själv.. Har du material så funkar det inte att skriva sitt namn litet i hörnet på påsen utan ta en spritpenna och go crazy. Hett tips.

Masterstudent på KTH Arkitekturskolan som studerar sitt fjärde år på Tokyo City University via KTHs utbytesprogram.