Modellbygge på TCU

Hej!

Första terminen leder mot sitt slut! Kommer bli tomt utan min följeslagare Anna som åker tillbaka hem till KTH nästa termin 🙁

Kursen Architectural Design har slutpresentationer den 7 januari så vi är mitt i stressen inför det. I lördags byggde jag klart min modell och hade två presentationer, en för Tezuka + klassen och en för Kobayashi. På TCU har du inte handledning på samma sätt som på KTH där du sitter avsides och diskuterar ditt projekt med din handledare och ni tillsammans utvecklar idén och hur du kan gå vidare utan på TCU håller du en presentation mer som en sälj-pitch inför din klass och lärare där läraren säger om hen gillar det eller ej. Du lär dig absolut argumentera för dina idéer men om läraren inte förstår blir det en väldigt jobbig upplevelse. Nyckeln är att ha en enkel och lättförståelig idé, som jag efter mycket fram och tillbaka nu äntligen har.

När denna terminen tar slut 21 januari så kommer ett över två månader långt lov som sträcker sig fram tills 1 april. Under lovet ska jag (tack vare resestipendier jag fått) resa runt i Japan med min kille och besöka Naoshima Island, Kanasawa, Osaka, Kyoto etc. Ser väldigt mycket fram emot det!

Masterstudent på KTH Arkitekturskolan som studerar sitt fjärde år på Tokyo City University via KTHs utbytesprogram.