Hur du gör din egna Valencia t-shirt

¡Hola!

Så min familj var ju här för bara någon vecka sedan och som en tidig julklapp (för vi visste inte än om man skulle komma upp till Sverige över julen) så fick jag ett helt fotbollsställ som inkluderar t-shirt och shorts. Jag vet inte hur ni andra gör. Men i min familj kan det vara en sak som denna som inte riktigt går att få tag på i Sverige som vi i så fall säger ”köp den nu så kan du få den som din julklapp”. Funkar det med tycker jag.

Sen var jag lite osäker på om jag ville ha mitt eller någon annans namn (t.ex. Cavani, 7) på baksidan av t-shirten i huvud taget. Men efter mycket diskussioner så bestämde jag mig för att göra någonting åt att det var en stor tom yta på baksidan av min t-shirt. Sen tyckte jag att det skulle ändå vara kul att ha något typ av plagg där mitt efternamn + nummer stod på ifall jag och kompisarna skulle spela fotboll. Dessutom blir det perfekt att ha på sig till nästa fotbollsmatch på Mestalla. Så det fick bli så.

Varför 98? Jo, enkelt för att jag är född 1998 😉

Nu undrar ni säkert vad det här kalaset kostade? Shortsen gick på 40 euro, t-shirten för 80 euro. Sedan varierar kostnaden på texten/numret beroende på hur många bokstäver/numren man vill ha. Men mitt gick på 17 euro i alla fall.

Den officiella butiken som säljer merch för valencias fotbollslag ligger här: https://goo.gl/maps/zSxcXorsZ8QvDSh37 ifall någon undrar. Dom har många fler saker att erbjuda på.

Hoppas ni gillade den här instickaren!

¡Hasta luego!

Hejsan! Jag heter Emil och är masterstudent på Medicinsk Bioteknologi. Just nu läser jag mitt femte år på Universitat Politècnica de València (UPV) via KTH:s utbytesprogram. Följ med mig i mitt bloggande där jag berättar om hur det är att leva och studera i Spanien! ¡Hasta luego!