Boende; korridoren

Redan från start bestämde jag och mina roomies oss för att ha ett bestämt rullande städschema, så man har en uppgift varje vecka (ex. att ta ut våra gemensamma sopor). Vi delar alla köksredskap och liknande, och även ”basvaror” såsom städprodukter, hushållspapper, kryddor. Resten köper man själv, vi har 2 kylskåp och 2 frysar att dela på.

Alla redskap såsom bestick, porslin, kastruller och dylikt får man köpa själv. Vi har valt att dela på det mesta sådana, utöver porslin (tallrikar/glas). Jag trodde inte något alls skulle ingå men dammsugare, mikro, vattenkokare och brödrost fanns när vi kom till boendet. Som ni ser på bilden är det någon som valt att köpa en riskokare och sen har vi mixer/kaffekokare och lite annat smått som vi köpt till själva.

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!

En kommentar till “Boende; korridoren”

1. Riktigt mysig korridor och rum du verkat fått. Nåt sånt hade jag gärnat haft, haha

Kommentarer är stängda.