Maten

Maten i Skottland är inte allt för långt ifrån maten i Sverige. Matbutikerna har väldigt liknande utbud (närmast mitt boende finns en Lidl-butik) och restaurangerna serverar allt det klassiska. Haggis däremot är en skotsk delikatess och det är mestadels får-inälvor. Det ser riktigt ruggigt ut men smakar bra så länge man inte tänker på vad det är man faktiskt äter..!

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!

En kommentar till “Maten”

1. Inälvor är också riktigt populärt i Hongkong… än har jag dock lyckats undvika det lustigt nog. Men ”tripe”, eller komage, säljs även som streetfood

Kommentarer är stängda.