Halvtidssummering

Idag är det den 21 mars, vilket innebär att det är exakt 2 månader sedan jag satte mig på flyget till Skottland! Tiden har gått otroligt fort och jag har redan varit här mer än halva tiden, då jag planerar att åka hem i mitten av maj. Jag har bara undervisning i skolan någon vecka till innan vi går på ett långt spring break innan tentorna i maj. Alla mina tentor ligger i början av maj och sen är jag klar att åka hem till Sverige igen.

Tiden i Skottland har varit så lärorik och givande och mycket roligare än jag föreställt mig. Det är häftigt att få träffa så många andra utbytesstudenter som är i precis samma situation som en själv, och att få upptäcka landet med några man lär känna väldigt bra på så väldigt kort tid.

Här kommer en liten repris av bilder från min första tid i Skottland.

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!