Aberdeens tågstation

Något man inte ska underskatta är tågstationen! Jag har insett att det varken kostar särskilt mycket eller är särskilt långa avstånd för att ta sig runt med tåg. Tågstationen ligger mitt i stan och på bara 2.5 h kan jag ta mig till Edinburgh, strax över 3 h till Glasgow och en hel del andra mindre kända städer. Jag har fortfarande inte besökt Glasgow men har förhoppningen att jag kommer göra det inom en snar framtid!

Tågsträckan från Aberdeen till Edinburgh är också fantastiskt vacker, rälsen ligger precis vid vattnet en stor del av sträckan. Rekommenderar starkt, dessutom kan man stanna till vid Stonehaven på vägen som är en fin liten kust-stad med gångavstånd till Dunnottar Castle (som jag skrivit om och visat bilder på tidigare!)

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!