More students at ITM and success for TINTE

In English further down.

Fler studenter på ITM och succé för TINTE

Välkomna till ett nytt studieår! KTH campus är fyllt med liv igen nu när KTH-studenter och personal är tillbaka på campus. Våra nya studenter har haft sina mottagningsveckor och undervisningen har börjat. Denna termin välkomnar ITM-skolorna fler nya studenter än tidigare. För de 5-åriga civilingenjörsprogrammen (CING) och de 3-åriga högskoleingenjörsprogrammen (HING) tar ITM-skolan emot nästan 1,110 nya studenter. Det är en ökning med drygt 17 % jämfört med höstterminen 2023 (data från den 26 augusti 2024). Antagningsstatistiken för masterprogrammen offentliggörs inom de närmaste dagarna. När all data är inne kan du hitta den på intranätet här.

Cirka 110 studenter har börjat det första året på Högskoleingenjörsprogrammet i industriell teknik (TINTE). Det är en stor framgång för det nya programmet som är ett samarbete mellan olika institutioner vid ITM. Programmet ska kombinera teori med praktisk träning, arbeta nära industrin och innefattar utbildning relaterad till digitalisering och gröna omställningar.

Nyhetsartikel om det nya programmet från i fjol

De ökade studentantagningarna är positiva för ITM-skolans ekonomi, men samtidigt innebär det också utmaningar när det gäller personalresurser och tillgång till undervisningslokaler på campus. ITM-skolan påverkas av campusflytten från Södertälje till campus Valhallavägen. En arbetsgrupp undersöker lärmiljöer i samband med campusflytten och deras rapport föreslår bland annat:

• Gör befintliga lokaler flexibla för att möjliggöra olika former av interaktion
  • Se till att en student kan komma till campus närhelst på dagen och hitta en studieplats
  • Balansera antalet studieplatser med undervisningslokaler
  • Ge studenterna tillgång till experimentella lärmiljöer (t.ex. labb eller maker spaces, både fysiska och digitala)
  • Öka möjligheten för lärare att boka lokaler efter undervisningens form.

/Frauke Urban, Grundutbildningsansvarig på ITM-skolan

More students at ITM and success for TINTE

Welcome to a new academic year! The KTH campus is filled with life again as KTH students and staff are back on campus. Our new students had their welcome weeks and teaching has started. This term the ITM schools welcomes more new students than in previous years. For the 5-year MSc engineering programs and the 3-year BSc engineering programs we are welcoming nearly 1,110 new students to the ITM school this year. This is an increase of more than 17% new students compared to the autumn term 2023 (data from August 26, 2024). The admission figures for Master programs will be released in the coming days. Once all data will be available, it can be found on the intranet here.

It is the first year for the BSc Program in Industrial Engineering (TINTE) and about 110 students have started. This is a great success for the new program which is a collaboration between various departments at ITM. The program has the guiding principle to combine theory with practical training. It is working closely with industry and incorporates education related to digitalization and green transitions.

News article from 2023 about the new programme

The increased student numbers are positive for the ITM school’s economy, at the same time this also poses challenges regarding staffing capacity and availability of teaching rooms on campus. ITM school is being affected by the campus move from Södertälje to campus Valhallavägen. An extra group was formed to investigate the study environment for the campus move. Their report suggests the following:

• To make existing facilities flexible to accommodate different types of teaching activities
  • To ensure that students can come to the campus at any time of the day and find a place to study
  • To balance the number of study places and teaching rooms
  • To give all students access to experimental learning environments, which can be labs or maker spaces (either physical or digital)
  • To increase the possibility for teachers to book premises according to teaching design.

/Frauke Urban, Director of First and Second Cycle Education at the ITM School