Biblioteksservice under sommaren 2024

Publicerad 2024-05-22

Under sommaren har KTH Biblioteket begränsade öppettider och begränsad service, men vår digitala support är öppen alla vardagar under hela sommaren.

Öppettider under sommaren

Du kan alltid se veckans öppettider på sidan Öppettider och kontakt

Huvudbiblioteket

Datum Öppettider
24–28 juni (måndag–fredag) 10–14
29 juni–4 augusti Stängt
5–8 augusti (måndag–torsdag) 10–14
9 augusti (fredag) 10–16
12–25 augusti (måndag–fredag) 8–18 (KTH passerkort 8–9)

Observera att biblioteket är obemannat på mornarna kl. 8–9.

Ordinarie öppettider  gäller från 26 augusti.

Vårt bibliotek i Södertälje

Södertäljes bibliotek är sommarstängt 18 juni – 4 augusti. Du kan se sommarens aktuella öppettider på sidan Öppettider och kontakt .

Kontakta oss

Har du frågor eller funderingar är du som vanligt alltid välkommen att kontakta oss. Under sommaren svarar vår digitala kundtjänst på mejl och telefon. 20 juni–9 augusti måndag–fredag har telefonen öppet kl. 10–12.

E-post: biblioteket@kth.se

Chatten stänger kl 13.00 torsdag 20 juni och har sedan stängt till och med 9 augusti. Från 12 augusti har vi ordinarie öppettider för både telefon och chatt.

Lån, reservationer och beställningar

Sommarlån

Alla lån från 3 juni (förutom fjärrlån) är över sommaren förlängda till tidigast 14 augusti.

Vill du veta vilken lånetid som gäller för just dina lån, logga in på ditt bibliotekskonto .

Du kan reservera och beställa fjärrlån hela sommaren, men du kan endast hämta beställningar då biblioteket är öppet.

Vill du återlämna material gör du det via bokinkastet utanför huvudbibliotekets entré. Bokinkastet där är öppet hela sommaren.

Om du inte behöver boken under sommaren, kom ihåg att lämna tillbaka lån innan sommaren!

Åtkomst till elektroniskt material utanför campus

Som student eller anställd med ett KTH-konto har du automatiskt tillgång till allt elektroniskt material via biblioteket, var du än befinner dig.

Åtkomst till elektroniskt material.

Boka handledning

Under sommaren finns inga bokningsbara tider i kalendern för handledning, men den som behöver hjälp kan skriva till oss på biblioteket@kth.se  så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till.

Glad sommar önskar KTH Biblioteket!

Om terminsstarten och Library Fair

Höstterminen hägrar! Flera program kommer vara inbjudna till biblioteket för en schemalagd introduktion för nya studenter. Om ditt program inte har en schemalagd introduktion så kan du själv anmäla dig till våra introduktioner för nya studenter.

Läs mer på sidan Välkommen på Library Fair!

På sidan Ny student på biblioteket  finns en kort beskrivning av vad som är bra att känna till om biblioteket som ny student.