Föreslå ämnen för examensarbeten redan nu inför vårterminen 2019!

Publicerad 2018-11-09

Studenterna väljer ämnen för studentuppsatser under november och december, för att påbörja arbetet i januari 2019. Vi lärare träffar studenterna för att diskutera ämnen med dem i uppsatsförberedande kurser redan nu. Skicka in förslag på ämnen så snart ni har dem klara.

KTH:s studenter gör ett examensarbete i slutet av utbildningen där de får möjlighet att tillämpa sina kunskaper i praktiken. Examensarbetet pågår under tio eller tjugo veckor (15 eller 30 högskolepoäng) beroende på utbildningslinje (3- eller 5-årigt program). Examensarbetena handleds av lärare/forskare på KTH, men vi ser gärna samarbete med personer i näringslivet som bihandledare till eleverna. För våra elever påbörjas arbetet under vårterminen, men ämnesvalet för arbetet funderar eleverna ofta på tidigare, redan nu under november och december.

KTH har en exjobbsportal  som vi här vill göra reklam för.

Här kan företag och organisationer nå KTHs studenter på ett enkelt sätt. Du kan kostnadsfritt lägga in förslag på frågeställningar eller problem för examensarbeten som du bedömer vara aktuella och vara av intresse för er. Det finns även möjlighet att annonsera praktik- och traineeplatser samt även extrajobb i samma portal.

För att öka företagens chanser att få tag i studenter så ber jag dig att också skicka förslaget till Centrum för byggeffektivitet på centrum-byggeffektivitet@kth.se. Jag kommer då att göra mitt bästa för att söka upp studenter och lärare som kan utföra arbetet.

Det finns ingen deadline, men föreslå ämnen så snart ni kan. Helst nu, och inte senare än i januari.

Med vänlig hälsning,

Kent Eriksson

Föreståndare

Centrum för byggeffektivitet