Välkommen till KTH Kista

Publicerad 2017-08-10

För att välkomna dig till KTH och Sektionen för Informations- och Nanoteknik så håller sektionen med stöd av skolan en mottagning för alla nya studenter under de två sista veckorna i augusti, som förbereder dig inför ditt första år på KTH.

Äldre studenter, som kallas för Fadder och MUX, kommer vara där för dig i vått och torrt för att se till att du får en så bra start som möjligt.
Under dessa veckor kommer du att lära känna nya vänner, träffa diverse företag inom IT-branschen, få chansen att smaka på studentlivet på KTH, och sist men inte minst, ha en utomordentligt rolig tid. Samtliga linjer i Kista har inriktning mot datorer och IT, vilket betyder att de vänner och bekantskaper du skaffar nu, kan med stor sannolikhet komma att bli goda kontakter för arbetslivet.

Ett viktigt datum som du redan nu kan lägga in i schemat är måndag den 14e augusti, som markerar startskottet för årets mottagning.

Kl 09:00 är det obligatoriskt upprop i sal A för studenter från program Civilingenjör i Informationsteknik, Högskoleingejör i Datateknik, och Högskoleingenjör i Elektronik och Datorteknik.

Kl 10:00 är det obligatoriskt upprop i sal B för studenter från program Kandidat i Informations- och Kommunikationsteknik.

All information kring mottagningen på KTH Kista hittar du på www.mottagningen.nu

Under Mottagningen så kommer mottagningen.nu att kontinuerligt uppdateras med schemahändelser och annan viktig information, så se till att besöka den ofta!

Om du undrar någonting så kan du kontakta sektionens mottagningsansvariga på ingen@insektionen.se, eller sektionens kommunikationsansvarig på kommunikation@insektionen.se.