Stiftelsen för Strategisk Forskning satsar forskning om Tidskritiska molntjänster

Publicerad 2016-04-14

Stiftelsen för Strategisk Forskning (SSF) har presenterat se senaste rambidragen inom de två forskningsprogrammen "Smarta system" och "Materialvetenskap – nya metoder för syntes och processing". Av den totala summan som ges till KTH på 231 miljoner kronor går 27 miljoner kronor till Skolans för informations och kommunikationsteknik. Det är Dejan Kostic och projektet "Tidskritiska molntjänster" som SSF satsar pengarna på.

- Det är en mycket god nyhet för skolans forskning och vi gratulerar Dejan och COS/NS-Lab teamet, säger skolchef Jens Zander.