Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

ME2094 Internetmarknadsföring 7,5 hp

Information per kursomgång

Termin

Information för HT 2024 Start 2024-10-28 programstuderande

Studielokalisering

KTH Campus

Varaktighet
2024-10-28 - 2025-01-13
Perioder
P2 (7,5 hp)
Studietakt

50%

Anmälningskod

50690

Undervisningsform

Normal Dagtid

Undervisningsspråk

Engelska

Antal platser

Min: 10

Målgrupp

Öppen för alla program under förutsättning att kursen kan ingå i programmet

Planerade schemamoduler
[object Object]
Del av program

Kontakt

Examinator
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Ingen information tillagd
Lärare
Ingen information tillagd
Kontaktperson

Michelle Rydback (rydback@kth.se)

Kursplan som PDF

Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.

Kursplan ME2094 (HT 2019–)
Rubriker med innehåll från kursplan ME2094 (HT 2019–) är markerade med en asterisk ( )

Innehåll och lärandemål

Kursinnehåll

Kursen innehåller följande delar:

  • Introduktion till e-Marknadsföring
  • Teorier bakom elektronisk marknadsföring och kundbaser
  • Marknadsföring på sociala medier
  • Utformning av digitala upplevelser
  • Traffic building och Customer Relationship Management (CRM)
  • Verksamhetsledning för digital marknadsföring
  • Den digitala marknadsföringsplanen

Lärandemål

Efter avslutad kurs ska studenten kunna:

  1. Analysera olika digitala marknadsföringslösningar
  2. Applicera teorier inom internetmarknadsföring och använda sig av verktyg, strategier och program för att utvärdera marknadsföringsutfall och analysera möjligheter.
  3. Applicera traditionella marknadsföringskoncept som produkt, pris, distribution och marknadskommunikation på digitala plattformar.
  4. Utforma en lämplig marknadsföringsplan för digitala plattformar för ett existerande företag.
  5. Utforma olika marknadsföringsstrategier för digitala plattformar.

Kurslitteratur och förberedelser

Särskild behörighet

ME1315 Industriell marknadsföring för I eller ME1035 Marknadsföring grundkurs avlutade

Utrustning

Ingen information tillagd

Kurslitteratur

Kurslitteratur meddelas vid kursstart.

Examination och slutförande

När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.

Betygsskala

A, B, C, D, E, FX, F

Examination

  • INL1 - Inlämningsuppgift, 3,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
  • INL2 - Inlämningsuppgift, 4,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F

Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.

Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.

Möjlighet till komplettering

Ingen information tillagd

Möjlighet till plussning

Ingen information tillagd

Examinator

Etiskt förhållningssätt

  • Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
  • Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
  • Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.

Ytterligare information

Kursrum i Canvas

Registrerade studenter hittar information för genomförande av kursen i kursrummet i Canvas. En länk till kursrummet finns under fliken Studier i Personliga menyn vid kursstart.

Ges av

Huvudområde

Industriell ekonomi

Utbildningsnivå

Avancerad nivå

Påbyggnad

Ingen information tillagd

Kontaktperson

Michelle Rydback (rydback@kth.se)