Kursen är uppbyggd kring följande teman:
- Den högre utbildningens syfte, styrning, ledning och utvärdering
- Utveckling och transformation av högre utbildning
- Kollegialitet
- Förändringsstrategier, utbildningskulturer och motstånd
Det övergripande syftet med kursen är att pedagogiska ledare vid KTH skall ges möjligheter att utveckla kunskaper och färdigheter för att utveckla sitt utövande av pedagogisk ledning och organisera för nytänkande och pedagogisk utveckling på institutionen/programmet/skolan.
HT 2024 Start 2024-08-26 uppdragsutbildning
10%
Normal Dagtid
Svenska
KTH Campus
Ingen platsbegränsning
HT 2024 Start 2024-08-26 uppdragsutbildning
50311
HT 2024 Start 2024-08-26 uppdragsutbildning
Anders Rosén (aro@kth.se)
Kursen är uppbyggd kring följande teman:
Det övergripande syftet med kursen är att nuvarande och potentiella utbildningsledare skall ges möjligheter att utveckla såväl visioner och strategier som kunskaper, metoder och förhållningssätt för nytänkande, utveckling och transformation på institutionen/programmet/skolan.
Efter kursen förväntas deltagarna kunna:
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.