Litteratur inom fältet Teknikvetenskapens lärande och kommunikation.
FLF3005 Läskurs i teknikvetenskapens lärande och kommunikation, I 3,0 hp
Information per kursomgång
Information för HT 2024 Start 2024-11-15 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2024-11-15 - 2025-02-28
- Perioder
HT 2024: P2 (1,0 hp)
VT 2025: P3 (2,0 hp)
- Studietakt
10%
- Anmälningskod
51608
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
Doktorander
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Kristina Pashnikova (kpas@kth.se)
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FLF3005 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Kunna redogöra för, diskutera och analysera speciallitteratur genererad inom ett visst väl avgränsat problemområde inom fältet Teknikvetenskapens lärande och kommunikation.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Antagen till forskarutbildning.
Utrustning
Kurslitteratur
Beroende av angivet problemområde.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- LIT1 - Litteraturstudie, 3,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Muntlig eller skriftlig eller både och. Bestäms i samråd med kursdeltagare.
Övriga krav för slutbetyg
Godkänd på alla moment.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.