- Metoder för litteratursökningar
- Genomförande av litteraturstudie
- Kunskaper om att driva projekt
- Självständig planering av projekt
Kursen fokuseras att utveckla studenters kunskaper om att planera genomförandet av ett vetenskapligt baserat projekt inom området teknologi, arbete och hälsa. Ett vetenskapligt baserat projekt innebär att studenten inom ramen för kursen genomför och sammanställer relevant forskningslitteratur som används som utgångspunkt för projektplanering. Det innebär också att det planerade projektet baseras på vetenskapliga metoder. Planering av genomförandet innebär att studenten presenterar en realistisk projektplan där bakgrund, kunskapsbidrag, syfte och metod för genomförandet tydligt finns beskrivna. Kunskaper om att leda, planera och genomföra projekt inom fältet teknologi, arbete och hälsa ingår också i kursen.
KTH Flemingsberg
25%
51110
Normal Dagtid
Engelska
Ingen platsbegränsning
Andrea Eriksson (andrea4@kth.se)
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan CH2011 (HT 2024–)- Metoder för litteratursökningar
- Genomförande av litteraturstudie
- Kunskaper om att driva projekt
- Självständig planering av projekt
Efter godkänd kurs ska studenten kunna
- Visa förmåga att genomföra litteratursökningar i vetenskapliga databaser för att hitta relevanta referenser inom ett specifikt projektområde
- Visa förmåga att skriftligen sammanställa relevant litteratur inom ett specifikt projektområde enligt kriterier för vetenskapliga litteraturöversikter
- Visa förmåga att planera genomförandet av ett vetenskapligt baserat projekt inom området teknik, arbete och hälsa
- Visa förmåga till att muntligen och skriftligen presentera planeringen av ett projekt
Visa förmåga till diskussion och kritisk granskning av andras planeringsrapporter.
180 hp inom teknikvetenskap, naturvetenskap, medicinsk vetenskap eller personalvetenskap, samt Engelska B/Engelska 6.
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Aktiv närvaro vid seminarier krävs för slutbetyg.