Kursen behandlar ämnet marknadsföring och ger grundläggande kunskaper inom området genom att introducera centrala begrepp, regler och modeller.
Kursen behandlar områden som är centrala för dagens fastighetsmäklare däribland marknadsstrategi, omvärldsbevakning, marknadsanalys, konsumentbeteende, varumärkesutveckling samt hållbarhet.
Praktisk information
Utöver deltagande vid kurstillfällena ingår inläsning av kurslitteratur, inlämningsuppgift samt övning.
Kurslitteratur uppdateras kontinuerligt och listan presenteras vid kursstart
Kursens övergripande mål är studenten efter avslutad kurs ska kunna redogöra för grundläggande kunskaper inom marknadsanalys och marknadsföring som är centrala för fastighetsmäklare.
Efter godkänd kurs ska studenten kunna:
Kunskap och förståelse
- Redogöra för grundläggande begrepp inom marknadsföring och marknadsanalys.
- Redogöra för relevanta rättsregler avseende marknadsföring.
Färdighet och förmåga
- Självständigt tillämpa och tolka begrepp, rättsregler och modeller inom marknadsföring.
- Analysera olika teoretiska modeller inom marknadsföring ur ett hållbarhetsperspektiv.
Värderingsförmåga och förhållningssätt
- Analysera etik och ansvar inom marknadsföring och i synnerhet inom fastighetsmäkleri.